NAUJIENOS

Kviečia Janinos Monkutės-Marks muziejus
2021-09-06

Mums labai malonu pranešti, kad naujajį parodų sezoną pradėsime pirmą kartą pristatydami pluošto meno parodą „LODZĖ LIETUVOJE“, sukurtą išskirtine partneryste tarp Janinos Monkutės-Marks muziejaus-galerijos, koordinatorės ERNY PIRET-HEUERTZ ir trijų Strzemiński Meno akademijos (Lodzė, Lenkija) menininkių – profesorių Magdos SOBOŃ, Izabelos WYRWA, Ludwikos ŻYTKIEWICZ-OSTROWSKA.
Paroda atidaroma rugsėjo 10 d., penktadienį, 17 val. Paroda veiks iki lapkričio 13 dienos.
Rugsėjo 11 d. šeštadienį, 11 val. Janinos Monkutės-Marks muziejuje-galerijoje vyks susitikimas su parodos autorėmis ir jų kūrybinių prezentacijų pristatymas.
Magda Soboń „Medžiaga kaip išraiškos priemonė“
Ludwika Żytkiewicz - Ostrowska „Shibori ir tekstilės atspaudai meniniam tyrinėjimui“
Izabela Wyrwa „Objektai“
Pluošto meno paroda „LODZĖ LIETUVOJE“
Magda SOBOŃ, Izabela WYRWA, Ludwika ŻYTKIEWICZ-OSTROWSKA
LODZĖS STRZEMINSKIO MENO AKADEMIJA, kurios pavadinimas lenkų kalba yra: „ASP“ – Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, Valstybinė aukštojo mokslo ir tyrimų įstaiga, viena iš septynių Lenkijos valstybinių dailės akademijų. Kai kurie šiuolaikiniai menininkai ir šios akademijos profesoriai Ewa Latkowska-Zychska ir Wlodzimierz Cygan yra plačiai žinomi visame pasaulyje dėl savo novatoriškos kūrybos.
Parodos „LODZĖ LIETUVOJE“ dalyvės savo meną praktikuoja LODZĖJE; visos studijavo LODZĖS STRZEMINSKIO MENO AKADEMIJOJE, visos yra šios prestižinės akademijos dėstytojos. Tai sukuria nesugriaunamas ir matomas sąsajas jų menui plėtoti.
Patekęs į parodą lankytojas pamato, kad yra Lenkijoje, LODZĖJE, dėl to nekyla jokių abejonių. Čia juntama rami ir tyli atmosfera, skatinanti apmąstymui. Kūriniai skleidžia didelį giedrumą ir nuosaikumą. Menininkų kūryba remiasi materijos ir technikos santykiu. Medžiagos pasirinkimas lemia technikos ribas. Tačiau kaip bebūtų menininkų technika skiriasi ir progresuoja atsižvelgiant į naudojamą ar išvystytą materiją. Polichromija nėra esminis veiksnys šioje parodoje.
Magdos SOBOŃ kūrimo procesas prasideda pasirinkus tinkamus pluoštus, ištyrus jų galimybes ir ribas, ieškant būdo maksimaliai panaudoti medžiagą. Jos kūriniai skiriasi nuo šviesių Jeano-Michelio Letellier kūrinių ar griežtų ir rezistentiškų Hidemasa Sakihama kūrinių. Magda SOBOŃ leidžia pajausti rankomis gamintą popierių.
Izabelos WYRWA tyrimas pagrįstas naujomis išraiškos formomis ir naujų medžiagų tyrinėjimu. Kiekviena jos kūrybos dalis yra šviesa ir šešėliai. Kūriniai atrodo kaip nėriniai arba faktūros be fono. Išmintingas stebėtojas spėja, kad mokymasis austi yra ilgo kelio pradas, vedantis į šią kūrybiškumo gausą. Kai kurie darbai nukreipia lankytoją ta kryptimi, kuri yra tarp tikrovės ir iliuzijos.
Ludwikos ŻYTKIEWICZ-OSTROWSKA technika yra ne tik Shibori Arashi dažymas. Ji saugo tradicijas ir tuo pačiu keičia jų kryptį asmeninės meninės kūrybos tikslais. Jos audinys (medžiaga) yra šilkas. Šios kilnios medžiagos savybės lemia kiekvieno kūrinio formą. Ji nedvejodama maišo skirtingas technikas ir kuria tokiu būdu ant audinio tapytus, dažytus ir spausdintus reljefus. Kai kurie darbai man primena „mišrios medijos meną“, bet pilną puikaus subtilumo ir praeities įkvėpimo, šiuolaikinių ir labai asmeniškų, autorinių technikų.
ERNY PIRET-HEUERTZ


VšĮ Janinos Monkutės-Marks muziejaus informacija